2010 m. rugsėjo 1 d., trečiadienis

Mokyklų esmė nėra mokymas

Rugsėjo pirmosios proga kaip gi neprisiminsi garsiausių JAV George Mason universiteto ekonomistų požiūrio į mokyklas. Apie T.Coweno požiūrį rašėme jau anksčiau. Jo kolega R.Hansonas daugeliu klausimų su Cowenu nesutinka, bet dėl mokyklų jie visiškai sutaria.

Hansonas pritariamai cituoja straipsnį, kuriame sakoma, kad mokykla nėra natūrali, nes laukinių žmonių vaikų niekas nemoko, bet jie patys visko išmoksta stebėdami suaugusiuosius ir žaisdami. Be to, laukinių vaikams suteikiama visiška laisvė kol jie užauga, o ir suaugę laukiniai turi daug laiko gulėti po palme ir nieko neveikti.

Atsiradus žemdirbystei, o vėliau pramonei, žmonėms atsirado daug monotoniško darbo, kuriam laisvos laukinių sielos iš prigimties nepritaikytos. Mokyklos paplito dėl to, kad jos šiek tiek (nors ir nelabai daug) padeda paversti laisvus ir savo nuomonę visada turinčius vaikus pareigingais ir darbščiais darbuotojais. Pasaulyje yra keletas mokyklų, kur nėra mokytojų, ir vaikams leidžiama veikti ką nori. Jas baigę vaikai žiniomis nenusileidžia įprastinių mokyklų auklėtiniams, bet jei tokios mokyklos paplistų, tai galėtų suduoti rimtą smūgį darbuotojų produktyvumui.

1 komentaras:

  1. laukinių žmonių vaikai ir liek laukiniais ;) jokios pažangos sakyčiau.

    AtsakytiPanaikinti