D.R.Hofstadter'is yra smarkiai trenktas bičas, o anot kai kurių žmonių dar labiau trenktas tapo po savo žmonos mirties, ir jo knygoje Goedel, Escher, Bach tas matosi. Bet tai nereiškia, kad jis nėra genijus. Pvz. dar nesu nieko panašiai aiškaus ir suprantamo skaitęs apie laisvą valią:
- nuo kalno riedančio akmenuko trajektorijos neįmanoma nuspėti iš anksto, bet mes nesakome, kad jis daro sprendimus arba kad turi laisvą valią, nes su juo nesitapatiname
- šachmatų programa daro sprendimus, ir nebūtinai toje pačioje padėtyje visą laiką žaidžia taip pat, bet mes nesakome, kad ji turi laisvą valią, nes su ja nesitapatiname
- [keletas pavyzdžių apie robotus su įvairiais determinizmo ir sąmoningumo laipsniais]
Ar tai reiskia, kad sachmatu programa su nedideliais patobulinimais galetu galvoti, kad ji turi laisva valia?
AtsakytiPanaikintiSakyčiau su nemažais patobulinimais. Kad jai apskritai kiltų toks klausimas, visgi reikėtų šiokių tokių pakeitimų.
AtsakytiPanaikintiO psichinio ligonio laisva valia? Siaip ar taip jis turi samone, gali priimti vienokius ir kitokius sprendimus... Ir net ju pasekmes gali ivertinti, taciau nebutinai adekvaciai. Kartais pries ju valia jiems net apribojama laisve.
AtsakytiPanaikintiReikia emocinio modulio, kuris nieko nedarytu tik cypautu "O! koki puiku ejima padariau!!!", arba "Ajajaj nepasiseke :((((" ir "Galejau ir kita ejima padaryti, butu gal geriau, bet tiek to...". Kazkurtai desimt eiluciu beisiko.
AtsakytiPanaikintiMan atrodo pasistengus galima pasijusti psichinio ligonio kailyje, bet labai sunku įsivaizduoti, kad esi šachmatų programa, tegu ir cypaujanti. Taigi pagal šį kriterijų ligoniai turi laisvą valią, o cypaujanti programa - ne.
AtsakytiPanaikintipagal si kriteriju - pasistengus galima isijausti ir i akmeni, ir i sachmatu programa, ir i bet koki negyva ar negyva aplinkos objekta. tai be problemu daro visokie rasytojai ar kiti kurejai. Ir vadinasi tai personifikacija. Taigi, galima daryti isvada, kad pagal si kriteriju bet koks objektas, gyvas ar ne, turi laisva valia.
AtsakytiPanaikintiKriterijus apima a) sprendimų darymą ir b) susitapatinimo galimybę. Be to, neužtenka, kad susitapatinti galėtų poetai ir maži vaikai - reikia daugumos nuomonės. Kriterijus be abejo miglotas, kaip ir laisvos valios sąvoka.
AtsakytiPanaikintiTai skaitot kad tamstos laisvos valios (susitapatinimo) modulis ekvivalentus daugiau nei nesimt eiluciu beisiko?
AtsakytiPanaikintiir daugumos savoka miglota, siuo atveju
AtsakytiPanaikintiGal "galimybė susitapatinti" ir nėra pakankamai tikslus pasakymas. Gal geriau būtų tiesiog sakyti "sąmoningumas". Beisiku suprogramuoti jį gal ir įmanoma, bet būtų daug vargo :-) Ir tai visai nekeičia pagrindinės mano (ir Hofstadterio) minties - kada laisva valia nėra "trečias kelias" tarp determinizmo ir atsitiktinumo, o tik tam tikra vienų sąmoningų būtybių kitoms priskiriama savybė.
AtsakytiPanaikinti